شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۱۳:۵۲

مذاکره دهلی‌نو برای سرمایه‌گذاری در میدان فرزاد بی

باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت و گاز هند لغو تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای همکاری میان تهران و دهلی‌نو خواند و گفت: هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در میدان فرزاد بی در حال مذاکره با مقام‌های نفتی ایران است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، دهرمیندرا پردهان سه شنبه، ٢٤ آذرماه درباره وضع خط لوله انتقال گاز ایران- پاکستان و هند اظهار کرد: هند برای تامین انرژی خود با کشورهای مختلف از جمله ایران و روسیه گفتگو می‌کند. وی افزود: حامد انصاری، معاون رئیس جمهوری هند برای شرکت در مراسم آغاز طرح خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان- افغانستان-پاکستان و هند) به ترکمنستان سفر کرد و بهتر است اکنون روی این خط لوله گازی متمرکز شویم.


وزیر نفت هند درباره برنامه هند برای واردات گاز از ایران از هرگونه اظهارنظری خودداری کرد. این در حالی است که وزیر نفت هند چندی پیش در مجلس علیای پارلمان این کشور اعلام کرده بود: با لغو تحریم‌ها، ایران در نظر دارد پروژه‌های تولید ال ان جی خود را احیا کند، یک هیئت هندی که هفته آخر ماه ژوئیه به تهران سفر کرده بود، از تمایل دهلی نو برای خرید ال ان جی از ایران خبر داده است.


بر اساس بیانیه وزیر نفت هند، در سال ٢٠٠٥ میلادی شرکت هندی ترانزیت گاز جیل، به همراه شرکت ایندین اویل و برهماپوترا کراکر و پلیمر برای خرید سالانه پنج میلیون تن ال ان جی با شرکت ملی صادرات گاز ایران توافقنامه‌ای امضا کرده‌اند. شرکت ملی صادرات گاز ایران از آن جا که نتوانست مجوزش را از شرکت ملی نفت ایران دریافت کند، قادر به اجرای این قرارداد نشد. پرادهان گفته بود: تقاضای گاز هند تا سال ٢٠١٨ و ٢٠١٩ یک سوم افزایش می‌یابد.


کنسرسیومی به رهبری شرکت او ان جی سی ویدش، بخش سرمایه‌گذاری خارجی شرکت ملی نفت و گاز هند (او ان جی سی) در سال ٢٠٠٨ میلادی میدان گازی فرزاد بی را در بلوک فراساحلی فارسی (بینالود) در خلیج فارس کشف کردند؛ این کنسرسیوم که شرکت‌های اویل ایندیا و ایندین اویل نیز در آن حضور داشتند، هم اکنون خواستار دریافت قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی هستند.


هند خواستار تعیین قیمت مناسب و عادلانه برای نفت است.

وی که به همراه دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این نشست خبری شرکت کرده بود در پاسخ به سئوالی درباره سطوح کنونی قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: هند خواستار تعیین قیمت مناسب و عادلانه برای نفت است. پردهان اظهار کرد: این نخستین بار است که اوپک با هند در زمینه نفت گفتگو می‌کند. وی افزود: در این نشست ما به دبیرکل اوپک دیدگاه‌های خود را به عنوان یک کشور بزرگ مصرف کننده نفت و گاز تشریح کردیم.


وزیر نفت و گاز هند با بیان اینکه روابط هند و اوپک فراتر از روابط خریدار و فروشنده است ؛ اظهار کرد : هند بیش از ٨٥ درصد از نفت وارداتی و ٩٥ درصد از گاز را از کشورهای عضو اوپک وارد می‌کند. هند ٧٥ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می‌کند. وی افزود: اوپک نقش مهمی در تعیین قیمت عادلانه برای نفت به عهده دارد.



  کد خبر : 911
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :